۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

یک گروه هفت نفری از مخالفین مسلح دولت درهلمند به برنامه صلح پیوستند.

اين گروه كه به قوماندانى ملامحمدشاه درولسوالى باغران اين ولايت به ضد دولت فعاليت مينمود دست ازمخالفت با دولت برداشتند وصبح امروز سلاح دست داشته شان را به دولت تسلیم دادند.
ملا محمد شاه قومندان طالب که با هفت تن از همراهانش با برنامه صلح یکجا شده است مدت شش سال در برابر دولت جنگیده است.
هرچند دولت درولسوالی باغران این ولایت حاکمیت ندارد اما با انهم مقام های محلی درهلمند از پیوستن هفت تن از گروه شورشیان که درولسوالی باغران فعالیت داشت خبر داده اند.
این گروه هفت نفری شورشیان به فرماندهی ملا محمدشاه در فعالیت های تخریبی و تروریستی در ولسوالی باغران دست است.
به معلم شاولی رئیس شورای ولایتی صلح درهلمند گفته است ، این گروه هفت نفری شورشیان به تلاش شورای ولایتی صلح با این برنامه یکجا شدند.
معلم شاولی گفته است ، این اولین گروه است که ازولسوالی باغران با برنامه صلح پیوسته اند که با یکجا شدن این گروه تعداد مخالفین که به برنامه صلح پیوسته اند به 83 تن میرستد.
معلم شاولی همچنان گفته است که شماری از افراد این گروه با خود سلاح دست داشته شان رانیز باخود اورده اند.
با این گروه هفت نفری دو طفل نیز شامل اند که سن شان بین سالهای 10 الی 12 سال میباشد.
در همین حال ملا محمدشاه ، قومندان گروپ یاد شده گفته است که به کمک بزرگان قومی از مخالفت با دولت دست کشیده و به برنامه صلح پیوسته تا به بازساری کشور سهم گیرد.
ملا محمدشاه همچنان گفته است که انان به گفته دیگران با دولت میجنگیدند و حال که زمینه برای زنده گی امن توسط برنامه صلح محیا شده با برنامه صلح یکجا شدند.
گرچه مسئولين کميسيون صلح درگذشته اعلام کرده‎اندکه براي آن عده از مخالفین که به اين برنامه بپيوندند امتيازاتي از قبيل امان‌نامه، شغل، مسکن و هزينه زندگي در نظر گرفته مي‌شود، اما مخالفان دولت که با این یکجا شده اند از عدم همکاري مقامات دولتي ابراز نارضايتي مي‌کنند.
گفتني است، تا به حال چندين تن از فرماندهان مخالف دولت پس از تسليم و پيوستن به برنامه صلح، بار ديگر به مخالفت با دولت برخاسته‎اند.
عدم رسيدگي و توجه دولت به خواسته‌هاي انان مهم‌ترين عامل خروج آن‌ها از برنامه تحکيم صلح اعلام شده است.

هیچ نظری موجود نیست: