۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

بیش از 20 شورشی طی یک عملیات درهلمند کشته شده اند.

مقام های محلی درهلمند ازکشته شدن بیست شورشی طی یک عملیات مشترک که یک هفته قبل درولسوالی واشیر این ولایت اغاز شده بود خبر داده اند.
محمد داوود احمدی سخنگوی والی هلمند گفته است این عملیات که توسط نیروهای مشترک درولسوالی واشیر این ولایت انجام شده است به شمول ولسوال نام نهاد شورشیان برای این ولسوالی 4 فرمانده دیگر شورشیان نیز کشته شده اند.
مقام های محلی در ولایت هلمند گفته اند که در اثر یورش نیروهای امنیتی بر یک مرکز مهم شورشیان در ولسوالی واشیر  20 شورشی کشته و 10 تن دیگر زخمی شده اند.
داود احمدی سخنگوی والی هلمند گفته است که پنج تن از فرماندهان سرشناس شورشیان نیز در این حمله تهاجمی نیروهای مشترک کشته شده اند.
به گفته اقای احمدی ، ملاعبدالله مسول نظامی طالبان در فراه، ملاسورگل مشهور به ملاعصمت ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی واشیر، مولوی عبدالحق ،ملااسدالله وملاعبدالخالق نیز دربین کشته شده گان شامل اند.
اقای احمدی همچنان گفته است که این شورشیان روز گذشته در منطقه  فولاد این ولسوالی کشته شده اند.
واشیر یکی از ولسوالی های کم نفوس در شمال هلمند است که سال گذشته در نتیجه عملیات مشترک در اخیتار دولت قرار گرفت اما شورشیان طالبان هنوز هم در بخش های از این ولسوالی به شکل گسترده حضور دارند.
یکی از باشندگان واشیر به شرط افشا نشدن هویتش به تلویزون راه فردا گفت که منطقه  فولادکلان یکی از مراکز عمده شورشیان و محل برگزاری دادگاه صحرایی این گروه بوده است.
این عملیات حدودن یک هفته پیش بمنظور گسترش ساحه امنیتی در این ولسوالی راه اندازی شده است.
اقای احمدی گفته است که این عملیات توسط قوای ایساف ونیروهای ویژه افغان راه اندازی شده و تاکنون 4 روستا از وجود شورشیان پاکسازی شده است.
پیش از این مقام های محلی گفته بودند که جنگجویان پاکستانی نیز بمنظور ایجاد ناامنی و جلوگیری از تخریب کشتزارهای کوکنار به این ولسوالی جابجا شده اند.
اما در این عملیات تاکنون از کشته و بازداشت شدن این جنگجویان تاکنون گزارشی در دست نیست.
به گفته احمدی، که این عملیات در واشیر تاکنون ادامه داشته و به نیروهای مشترک کدام اسیبی نرسیده است.

هیچ نظری موجود نیست: