۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

پاکسازی حدود30 هزار جریب زمین از وجود کشت کوکنار درهلمند.

در جریان کمپاین محو کشت کوکنار در هلمند بیش ار 30 هزار جریب اراضی کشت کوکنار ازسوی پولیس پاکسازی شده است.
مقام های محلی در هلمند میگویند با وجودیکه دهاقین وزمین داران تهدید شده بود در صورتیکه کشت مواد مخدر مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند اما آنان مبادرت به کشت کردند.
مسئولین امینتی درهلمند میگویند بیش از صد ها تن از افراد که برای جمع اوری شیره تاریاک بادهاقین موزدوری میکنند نیز بازداشت کرده اند.
به گفته مسئولین امنیتی درهلمند گر چه زمین های که دران کوکنار زرع شده توسط طالبان ماین گذاری شده اما بآن هم پولیس دراین عرصه پیشرفت چشمگیری داشته است.
فرید احمد فرهنگ سخنگوی فرمانده هی امنیه هلمند گفته است که درجریان این کمپاین 7 پولیس وشماری زیاد ازمخالفین مسلح دولت کشته شده اند.
درهمین حال حبیب الله شملانی ولسوالی نادعلی گفته است که حدود دوهزارپنجصد جریب زمین را درجریان یک هفته ازوجود کشت کونار پاکسازی نموده اند.
گرچه مردم این ولسوالی ادعا داشت که کشت کوکنار افراد وابسته به دولت وزورمندان اربین برده نشده اما ولسالی نادعلی این ادعای مرده را بی اساس خوانده است.
اقای شملانی همچنان گفته است که دولت درنظر دارد تا زمین های غصب شده  دشتی که دران بیشتر مخالفین مسلح دولت حاکمیت دارد نیز درجریان این کمپاین ازبین ببرد.

هیچ نظری موجود نیست: