۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

مقام های محلی درهلمند ازکشته شدن بیش از ده ها طالب دراین ولایت خبر داده اند.

دفتر رسانه های ولایت هلمند با نشر خبر نامه ی گفته است که این عملیات حدودا یک قبل درولسوالی واشیر این ولایت اغاز شده وتا کنون ده ها شورشیان کشته و اسیر شده اند.
حدودا یک هفته قبل عملیات تصفیوی به منظور ازبین بردن شورشیان وبرقراری حاکمیت دولت توسط نیروهای مشترک درولسوالی واشیر هلمند اغاز شده است.
درنتیجه این عملیات به شمول ولسوال نام نهاد گروه شورشیان درواشیر ده ها تن از فرمانده هان گروهی طالبان هفته قبل کشته شده اند.
درتازه ترین مورد درجریان این عملیات به شمول هفت تن از فرمانده هان کلیدی شورشیان بیش از ده شورشی دیگر نیز ازبین رفته اند.
دفتر رسانه های ولایت هلمند با نشر خبر نامه ی گفته است که درنتیجه عملیات تصفیوی که توسط قطعه ویژه پولیس درمناطق فولاد وسر فولاد این ولسوالی انجام شده است بنام مولوى عبدالاحد فضلى جانشین ولسوال قبلی طالبان هفت فرمانده کلیدی طالبان نیز کشته شده اند.
در خبر نامه امده است که دربین کشته شده گان اجساد مولوى حميدى مسؤل نظامى طالبان،مولوى عبدالحق قاضى اين ولسوالى،ملا ضابط يك تن ماهر ماين سازوفرمانده گروهى ۲۰ نفرى وملاعبدالخالق شامل اند.
به گفته دفتر مطبوعاتی هلمند  درنتيجه این عملیات دهها طالب مسلح نیز كشته شده اند.
درخبر نامه همچنان امده است که درين عمليات هفت تن اتباع خارجى كه دربين آنان طالبان وزيرستانى وعرب نيزشامل است ازبين رفته اند.
مقام های محلی درهلمند گفته اند که دراین عملیات بیش از دهها میل سلاح مختلف النوع را با بیش از 40 حلقه ماین نیز بدست اورده اند.
به گفته مقام های امنیتی دراین ولایت درنتیجه این عملیات به نیروهای خاص پولیس تلفات وارد نشده است.
تا کنون گروه طالبان درمورد ابراز نظر نکرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: