۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

ریاست امنیت ملی هلمند بیش از دوصد میل اسلحه مختلف النوع را امروز به برنامه دایاگ سپرد.

محمدلعل احمدی، رئیس دفتر ولایت هلمند  گفته است که این سلاح ها در جریان یک سال گذشته در نتیجه عملیات های منسوبین ریاست امنیت ملی هلمند از مناطق مختلف این ولایت بدست امده است.
از فعالیت دایاگ یا برنامه خلع سلاح گروه های مسلح غیرقانونی حدودا هفت سال می گذرد.
این برنامه بخشی از تعهدات دولت افغانستان به منظور تطبیق حاکمیت قانون و جمع اوری سلاح های غیرقانونی به جامعه جهانی بوده است.
در قالب برنامه دایاگ تاکنون 1362 قبضه اسلحه مختلف النوع در ولایت هلمند جمع اوری شده است.
در تازه ترین مورد امروزریاست امنیت ملی هلمند  ، 39 میل کلاشنکوف،هفت میل پیکا، شش میل راکت انداز ، 58 میل تفنگچه ، 49 میل تفنگ نوع  303 بر و دیگر سلاح های مختلف النوع را به این پروسه تسلیم نمود .
محمدلعل احمدی رئیس دفترولایت هلمندگفته است که  در پیوند به این مهمات 40 متهم از سوی منسوبین این ریاست بازداشت که شماری از انان به ادارات عدلی و قضایی معرفی شده اند.
در همین حال دگروال محمد نسیم، مسول برنامه دایاگ وزارت دفاع ملی در هلمند می گوید که سلاح های یاده شده در قرارگاه های وزارت دفاع انبار شده ، سلاح های قابل ترمیم توسط تیم تخنیکی دوباره فعال شده و در اختیار نیروهای امنیتی قرار می گیرد.
دگروال محمد نسیم می گوید از جمله سلاح های جمع اوری شده در این برنامه، 687 میل اسلحه را فرماندهی امنیه و 346 میل دیگر را امنیت ملی این ولایت به پروسه دایاگ تسلیم داده اند.
قتل ، سرقت های مسلحانه و ادم ربایی از چالش های مهم امنیتی در کشور است که گفته می شود  توسط گروه های مسلح غیرقانونی صورت می گیرد.

هیچ نظری موجود نیست: