۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

کشته وزخمی شدن 324 تن درجریان یکماه درنتیجه خشونت ها درهلمند.

مقام های امنیتی درهلمند گفته اند که درجریان یک ماه گذشته تا کنون بیش از 324 فرد  دراثر جنگها وانفجارماین های کنار جاده ی وحملات انتحاری دراین ولایت کشته وزخمی شده اند.

به گفته مقامات امنیتی این ولایت دربیشتر این حملات شورشیان ،افراد ملکی کشته وزخمی شده اند.

برای جلو گیری ازمحو کشت کوکنار، مخالفین مسلح دولت وقاچاقبران مواد مخدر درهلمند ازجاگذاری ماین ها بالای زمین های زراعتی استفاده میکنند.

مقامات امنیتی  در هلمند  اعلام داشتند که با اغاز روند شیره گیری از بوته های کوکنار مخالفین مسلح دولت وقاچاقبران مواد مخدر تلاش میکنند تا همواره با نیروهای امنیتی برای ضیاع وقت ان درگیرشوند به همین سبب تلفات دراین ولایت افزایش یافته است.

مقامهای امنیتی درهلمند گفته اند که طی یک ماه گذشته 80 طالب مسلح را در جریان عملیات ها در چندین ولسوالی های این ولایت کشته 3 تن را زخمی و 26 تن دیگررا  نیز بازداشت نموده اند.
الهام "درجریان سه کاه گذشته 80 طالب کشته 3 زخمی و26 تن رادستگیر نموده اند".
طالبان"درجریان یک ماه  50سربازخارجی وبیش از100 سربازداخلی راکشته اند".

سمونوال عبدالنبی الهام  فرمانده امنیه ولایت هلمند  در یک نشست خبری امروز گفته است که در جریان این عملیات ها، 130 حلقه ماین  55 میل سلاح مختلف النوع 280 کیلو گرام مواد منفجره وبیش از 2200 فیر مرمی نیز به دست آمده است.

 آقای الهام گفته است که  در جریان این عملیات ها به اثر انفجار ماین های کنار جاده ی وحملات انتحاری دراین ولایت به تعداد 28 تن پولیس و40 فرد ملکی نیز کشته شده وبه شمول 130 فرد ملکی 43 سرباز پولیس نیز زخمی شده اند.

به گفته اقای الهام بیشتراین تلفات دراثر 44 انفجار ،سه حمله انتحاری و31 حمله مسلحانه شورشیان بلای پولیس ،صورت گرفته است.

اما قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان گفته است که درجریان یک ماه گذشته به تعداد 50 تن از نیروهای خارجی و بیش از 100 سرباز داخلی را کشته وبیش از 40 وسایط نقلیه را نیز ازبین برده اند.

هیچ نظری موجود نیست: