۱۳۹۱ خرداد ۱, دوشنبه

معارف هلمند، در حال ارتقا یا سقوط ...؟

اعتصاب معلمان بعضی مکاتب شهر لشکرگاه و بی توجهی مسئولین معارف به خواست های معلمان باعث کندی روند معارف دراین ولایت شده است.
اما در این شرایط اقدام مؤثری که بتواند به شکستن اعتصاب معلمین و حضور مجدد آنان در صنوف درس وامتحان منجر شود صورت نگرفته است. ریاست  معارف هلمند چندی پیش حدودا برای بیش از 650 تن معلیمن نمرا ت رهایشی توزیع نمودند .
صافی به دلیل عدم توجه مقام ولایت در این مسأله والی این ولایت  را  مقصر عنوان کرده است.
به گفته مسئولین معارف که درمنطقه که ساحه برای نمرات معلیمن تثبیت شده است بیش از 120 نمرات توسط اشخاص وافراد روزمندان بعد از توزیع غصب شده است.
محمد نسیم صافی رئیس معارف هلمند طی اظهاراتی خود گفته است که تعداد 25 نمرات دراین ساحه توسط والی این ولایت درحال که معلیمن سند و اویز بانکی را بدست دارند  به دیگر مردم توزیع نموده است.
صافی گفته است که به دلیل عدم توجه مقام ولایت در این مسأله والی این ولایت  را  مقصر عنوان کرده است.
رئیس معارف دراین باره گفته است که دلیل به وجود آمدن مشکلات برای معلمان، به اختلاف میان ولایت و معارف این ولایت باز می گردد. اظهارات آقای صافی که عجر ریاست معارف در تطبیق پلان های این ریاست و وجود بی نظمی های مفرط را در آن نمایش دهد، گویای چه چیز دیگری می تواند باشد؟ زیرا وقتی به فکر تأمین نیازها و خواست های معلمین مکاتب می افتد که کارد به استخوان رسیده و معلیمن مجبور به اعتصاب و عدم تدریس در مکاتب شده اند. بدون شک تنها این معضله باعث نشده تا معلیمن به اعتصاب دست زنند بلکه به گفته یک منبع دراین ریاست معارف هلمند به اظهارات که مسائلی پشت پرده وجود دارد که مسئولین معارف در دفاع از آن برآمده اند.
منبع ذکر شده همچنان گفته است که نمرات که بنام معلیمن دراین ساحه توزیع شده است بیشتر این نمرات به اشخاص نا مستحق واقاربی شخص رئیس توزیع شده است.
گرچه دربیشتر نقاط مرکز وولسوالی های این ولایت مکاتب سقوط میباشد اما به گفته منبع ذکر شده در ریاست معارف این ولایت بنام های ان مکاتب غیر فعال معاش باالمقطع برای معلمین حواله میگردد که خود یک اختلاص بزرگ ومنشاء فساد درریاست معارف میباشد.
به گفته این منبع بیش از 20 تن از اقارب نزدیک رئیس معارف درچوکات معارف تازه دربدل معاش ماهانه بیش از 20000 الی 30000 تازه استخدام شده است درحالیکه مسئولین وزارت معارف از کمبود بودجه فریاد میزنند.
درحالیکه در منطقه مکتب فعال نباشد، معلیمن وشاگردان وجود نداشته باشد، ومسئولین ریاست معارف این ولایت گویند که مکاتب فعال دارند وهزاران دانش اموز با صد ها معلیمن مصروف فرا گیری اموزش اند وبا شماری از مردم بنام های معلیمن قرار داد باالمقطع نماید این ترقی معارف است یا ترقی فساد ویا هم  پرکردن جیب رئیس معارف  از پول ملت وحق بیوه ویتیم ؟؟؟پس ما چرا از همسایگان وخارجیها مینالیم که درخرابی وطن ما رخنه کرده اند بلکه این خود را متیوان یک جفا برای اولاد این وطن است بنا براین باید اصلاح درمعارف هلمند صورت گیرد.

هیچ نظری موجود نیست: