۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

باشنده گان ولسوالی های هلمند از نبود مراکز صحی شکایت دارند.

با گرم شدن هوا مشکلات صحی مردم هلمند نیز افزایش یافته است.
شماری از باشنده گان ولسوالی های این ولایت که برای تداوی مریضان خود به شهر لشکرگاه امده اند ،میگویند که درولسوالی های شان مراکز صحی وجود ندارد.
مقامات درشفاخانه بست هلمند نیز نبود مراکز صحی درولسوالی های شمالی این ولایت را تائید میکند اما افزوده اند که نسبت نبود امنیت داکتران نمیتوانند دران مناطق به مردم خدمات صحی عرضه کنند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صحت عامه کشور، تنها 62 درصد مردم کشور به خدمات صحی دسترسی دارند و این خدمات هم با انواع مشکلات روبرو می باشد.
شماری از باشندگان ولسوالی های هلمند نیز ازنبود داکتران مسلکی ومراکز صحی در مناطق شان شکایت دارند.
این باشندگان ولسوالی ها که برای تداوی مریضان خود به شهرلشکرگاه  امده اند می گویند که درولسوالی های شان مراکز صحی وجود ندارد.
اما باشندگان ولسوالی های جنوبی این ولایت می گویند باآنکه مراکز صحی درولسوالی های شان وجود دارد اما بانهم خدمات صحی برای مریضان عرضه نمیگردد.
درهمین حال داکتر عنایت الله غفاری رئیس صحت عامه ولایت هلمند می گوید تنها درولسوالی های شمالی بعضی مشکلات صحی وجود دارد وعلت آن نبود امنیت دراین ولسوالی ها عنوان کرده است.
اقای غفاری همچنان افزوده است که  بشمول لشکرگاه  درتمام هلمند 53 مراکز فعال صحی  وجود دارد که برای مردم خدمات صحی ارائیه میکند.
گفته میشود کمبود تعداد مراکز صحی، کمبود داکتران ، ادویه و امکانات تداوی از مشکلات اصلی موجود در عرصه ارائیه خدمات صحی به شهروندان درکشورعنوان می شود.

هیچ نظری موجود نیست: