۱۳۹۱ فروردین ۱۹, شنبه

بازداشت هفت نفر تروریستان وطراحان حملات انتحاری درهلمند.

ریاست امنیت ملی هلمند از دستگیری هفت نفراز گروه شورشیان طالبان از نقاط مختلف این ولایت خبر داده است.

درعمليات هاى مختلف كه ازسوى منسوبین ریاست امنيت ملى هلمند درولسوالى هاى سنگين،كجكى وخانشين اين ولايت صورت گرفته است درنتيجه هفت تن ازشورشیان كه مسؤلان گروپ هاى ده نفرى وطراحان حملات انتحارى بودند دستگیر شده است.

یک منبع امنیت ملی که خواست ازوی نام گرفته نشور گفته است که ضیاالحق یک فرمانده گروپ ده نفری شورشیان با سه تن از افرادش از شهر کویته پاکستان بمنظور انجام حملات تخریبی وارد کشور شده بودند که در ولسوالی سنگین بازداشت شدند.

این منبع افزود که افراد بازداشت شده در منطقه علی زایی تاون شهرکویته از سوی گروه های تروریستی اموزش دیده و برای انجام حملات هراس افگنی وارد کشور شده بودند.

همچنان عبدالغیاث نقیب الله و غلام محمد کسانی اند که دراعترافات شان گفته اند که در مدارس فاروقیه و اسلامیه در شهر کویته اموزش دیده و بخاطر جهاد به افغانستان امده بودند.

همچنان منبع یاد شده افزوده است که ملا عبدالبصیر یک فرمانده ده نفری شورشیان که درولسوالى خانشين این ولایت فعالیت داشت بايك ميل تفنگچه ويك عراده موترسيكل نیزبازداشت شده است.

شاه محمود يك تن شورشی دیگر كه طراح حملات انتحارى وماين سازى ميباشد، ومی خواست که پسر رئیس امنیت ملی این ولایت را اختطاف نماید نیز درمنطقه تريخ ناهور ولسوالى مارجه دستگيرشده است.

به گفته منبع ریاست امنیت ملی هلمند این شخص به جرم خود نیز اعتراف کرده است.
این درحالیست که حدودا یک هفته قبل نیز پرسونل ریاست امنیت ملی این ولایت یک گروه 8 نفری ادم ربا را دراین ولایت دستگیرکردند.

هیچ نظری موجود نیست: