۱۳۹۱ فروردین ۱۹, شنبه

وزیر دفاع بریتانیا درهلمند با والی این ولایت دیدار کرد.



فلیب هاموند وزیر دفاع بریتانیا امروز درسفرش به هلمند با والی این ولایت دیدار وگفتگو کرد.

فلیپ هاموند وزیر دفاع بریتانیا گفته است که بمنظور بازدید از سربازانش در هلمند، بررسی اوضاع امنیتی پس از برنامه انتقال امنیتی و دیدار با مقام های محلی به این ولایت امده است.

درهمین حال محمدگلاب منگل والی هلمند گفته است که وزیر دفاع بریتانیا اطمینان داده است که کشورش به کمک هایش بعد از سال 2014 نیزدر بخش های اقتصادی، تقویت و تجهیز نیروهای افغان همکاری میکند.

بریتانیا حدود نه هزار پنجصد سرباز درقالب ایساف در افغانستان دارد که بیشتر این نیروها درهلمند مستقر هستند.

کشور بریتانیا از سال 2001 تاکنون عمدتاً در بخش های اقتصادی، تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی افغان همکاری کرده است.

فلیب هاموند وزیر دفاع بریتانیا چاشت امروز دریک سفرش غیر منتظره اش درهلمند با والی این ولایت دیدار کرده است.

محمدگلاب منگل والی هلمند گفته است که هدف سفر وزیر دفاع بریتانیا را درهلمند دیدار ازسربازان کشورش وجریان پروژه های انکشافی دراین ولایت عنوان کرد.

والی هلمند به رسانه ها گفته است که وزیر دفاع بریتانیا دردیدارش به هلمند به تعهدات کشورش در بازسازی افغانستان تاکید کرده وگفته است که بعد ازسال 2014 نیز به همکاریشان دربخش تقویت وتجهیز نیروهای افغان ادامه خواهند داد.

فلیب هاموند وزیر دفاع بریتانیا در این سفرش گفته است که کشورش یک قرارداد همکاری را با وزارت دفاع افغانستان امضا می کند که ساختن یک مرکز بزرگ اموزش نظامی برای سربازان اردوی ملی نیز بخشی از این تفاهم نامه است.

وزیر دفاع بریتانیا در مورد حضور نظامی این کشور بعد از سال 2014 میلادی گفت که این تصمیمی است که بعدا از ملاقات با وزیر دفاع افغانستان مشخص می شود.

سفر وزیر دفاع بریتانیا درهلمند پس ازان صورت میگیرد که دو روزپیش یک افسر اردوی ملی در مقرپی ارتی این ولایت بر نیروهای بردیتانیایی تیراندازی کرد که در نتیجه دو سرباز بریتانیایی کشته ویک تن دیگر زخمی شد.

هیچ نظری موجود نیست: