۱۳۹۱ فروردین ۱۹, شنبه

نیروهای افغان امروز مسئولیت‌ امنیتی حوزه هشتم شهرلشکرگاه را، رسما از سربازان ناتو تحویل گرفتند.




منطقه باباجی که حوزه هشتم شهرلشکرگاه میباشد یکی از مناطق نسبتا ناامن محسوب می‌شود، که درگذشته نسبت نا امنی ها که دراین منطقه وجود داشت از برنامه انتقال با زماند.

بااین حال مردم و مقام های محلی در هلمند از واگذاری مسولیت امنیتی باباجی یکی ازنواحی شهرلشکرگاه به نیروهای افغان استقبال می کنند.

منطقه باباجی در سالهای اخیر شاهد درگیری های خونین میان نیروهای ناتو و طالبان مسلح بوده است.

بدین سبب این منطقه باید با شهرلشکرگاه مرکز هلمند همزمان به نیروهای افغان واگذار میشد که نا امنی ها و وجود مخالفین مسلح دولت باعث شد تا باباجی از این برنامه بازماند.

انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان، بخشی از برنامه های دولت برای آمادگی خروج نیروهای ناتو از این کشوراست که باید نیروهای افغان تا سال 2014 توانایی کنترل تمامی مناطق این کشور را داشته باشند.

سمونوال محمدزی معاون فرمانده هی امنیه هلمند علت عدم سپردن مسئولیت امنیتیت این منطقه را نبود تاسیسات وامکانات کم پولیس عنوان کرده است.

با این حال شماری ازباشنده گان باباجی نیز از سپردن مسئولیت امنیتی این منطقه به نیروهای افغان استقبال کرده وگفته است که نیروهای امنیتی افغان بارسوم وعنعنات مردم باخبر اند.

مراسم انتقال مسئولیت امنیتی باباجی درحال صورت میگیرد که درگذشته مقام های محلی دراین ولایت گفته اند که درصورتیکه مرز مشترک افغانستان با کشورهای همسایه حفظ نگردد پروسه انتقال دراین ولایت با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

امام درمجموع در افغانستان تا پایان سال 2014 این برنامه انجام خواهند یافت تا راه برای بیرون رفتن بخش بزرگ نیروهای خارجی ازاین کشورهموار گردد.

هیچ نظری موجود نیست: