۱۳۹۱ فروردین ۱۹, شنبه

کشته شدن چار تن ازسربازان پلیس با دو فرد ملکی بعد از مسموم شدن درهلمند.




افراد مسلح یک پوسته پولیس را در هلمند مورد حمله قرار داده و حداقل ۴ پولیس را از پا درآورده‌اند.
این حادثه که شب گذشته در منطقه پنجاب قلعه ولسوالی نهر السراج صورت گرفته است دو غیر نظامی که در این پوسته امنیتی مهمان بوده اند نیز کشته شده اند.

دفتر مطبوعاتی ولایت هلمند باپخش خبرنامه گفته است که این سربازان نخست توسط فرد نفوذی شورشیان مسموم شده و نیمه شب چندین شورشی دیگر بالای این پوسته حمله در شده اند.

درنتیجه زدو خورد بین پولیس و مخالفین مسلح دولت 4 پولبیس دو فرد ملکی با یک شورشی کشته وسه تن از گروه شورشیان زخمی شده اند.

به گفته دفتر مطبوعاتی هلمند، در این رویداد شورشیان یک رنجر پلیس، یک میل راکت انداز، یک میل پیکا و یک میل کلاشنکوف را نیز با خود برده اند.

در اعلامیه دفتر مطبوعاتی این ولایت همچنان اززخمی شدن یک سرباز پلیس ولادرک بودن سه سرباز دیگر این پوسته نیز خبر داده شده است.

اما قاری یوسف احمدی، یک سخنگوی شورشیان طالبان با فرستادن پیام کتبی از طریق تلفون به رسانه ها مدعی شده است که در این رویداد ده سرباز پلیس را کشته اند.

قاری یوسف احمدی همچنان غنیمت گرفتن اسلحه و وسایط پلیس ، کشته شدن یک طالب و زخمی شدن سه تن از همکاران خود را در این درگیری تایید کرده است.

قابل یاد اوریست که حدودا یک سال پیش نیز در رویدادی مشابهی در همین منطقه شش سرباز پلیس پس از مسموم شدن از سوی شورشیان کشته شدند.

هیچ نظری موجود نیست: