۱۳۹۰ اسفند ۱۰, چهارشنبه

شامحمود به قیمت جانش ازشمس العلوم نگهداری کرد.

مکتب شمس العلوم که درسال گذشته به طور پخته واساسی اعمار شده است درمنطقه دشت بولان شهر لشکرگاه موقعیت دارد, جائیکه از پوسته امنیتی پولیس صرف یک کیلو متر فاصله دارد.

مقام های محلی در هلمند گفته اند که شب گذشته دو شورشی می خواستند ساختمان مکتبی را در نواحی شهرلشکرگاه بمب گذاری کنند که با مقاومت نگهبان مکتب روبرو شده است.

مقام ها درهلمند می گوید شاه محمود نگهبان یک مکتب متوسطه در منطقه دشت بولان شهرلشکرگاه از سوی مهاجمان به شدت لت وکوب شده و به حالت کوما می رود.

به گفته مسئولین مهاجمان گمان می برند که نگهبان از بین رفته و با خیال راحت ماین ها را در درون مکتب جازسازی کردند.

زمانیکه تروریستان می خواستند بمنظور انفجار دادن مواد از مکتب بیرون شوند، نگهبان به هوش امده و با سلاحی که با خود داشته بالای مهاجمان شلیک نموده ودر اثر شلیک نگهبان ،یک ماین گذار کشته شده و فرد دومی نیز زخمی شده است.

زمانیکه صدای شلیک به گوش اهالی محل می رسد انان به مکتب رفته و شاه محمود را به شفاخانه انتقال داده اما نگهبان به علت لت وکوب شدید درشفاخانه جان باخته است.

مسئولین معارف درهامند گفته است که بخشی از ساختمان این مکتب تحت کار است و شرکت قراردادی بمنظور محافظت مواد ساختمانی، یک میل کلاشنکوف را در اختیار شاه محمود قرار داده بود.

گلاب منگل والی هلمند از فداکاری این نگهبان که منجر به نجات این مکتب شده ستایش کرده و به او قهرمان معارف لقب داده است.

اقای منگل گفته است که بمنظور حمایت خانواده شاه محمود و تقدیر از فداکاریش یک نمره زمین رهایشی را در اختیار خانواده اش قرار می دهد.

به گفته مسئولین معارف درهلمند درین مکتب بیش از 700 دانش اموز پسرودختر مصروف اموزش هستند.

دقیقا یک سال پیش نیز شورشیان یک مکتب را در ولسوالی ناوه این ولایت توسط مواد انفجاری تخریب کرده و صدها دانش اموز را از رفتن به مکتب محروم کردند.

هیچ نظری موجود نیست: