۱۳۹۰ بهمن ۲۲, شنبه

24 قابله برای رفع نیاز های زنان درولسوالی های هلمند.



کمبود داکتران مسلکی درهلمند شفاخانه بست این ولایت را با چالش ها رو برو ساخته است.

این مطلب را داکتر رحمت الله محمدی معاون ریاست صحت عامه هلمند صبح امروز درمراسم فراغت 24 تن قابله اظهار داشت.

اقای محمدی گفته است که مردم ولسوالی های هلمند با مشکلات صحی مواجه هستند وبا اعزام نمودن این قابله ها به ولسوالی های این ولایت تا مرگ میر ماردارن در دوران ولادت کاهش یابد.

بانکه مردم ولسوالی های هلمند از نبود داکتران مسلکی وقابله ها دراین ولسوالی ها شکایت دارند اما به تازه گی امروز 24 تن قابله بعد از فراگیری دوره اموزشی دوساله برای پر کردن خلا کادر مسلکی صحی درولسوالی های هلمند فارغ شدند.

داکتر رحمت الله محمدی معاون ریاست صحت عامه هلمند گفته است که با کمک این 24 تن قابله به مشکلات زنان این ولسوالی ها ومر گ میر مادران دردوران ولادت کاهش می یابد.

اقای محمدی به رسانه ها گفته است که نبود داکتران مسلکی درولسوالی های این ولایت مردم با مشکلات رو برو ساخته است.

درهمین حال محمدگلاب منگل والی هلمند گفته است گرچه درعرصه های مختلف درهلمند پیشرفت های چشم گیری صورت گرفته اما مردم بیشتربا مشکلات نبود داکتران مسلکی وقابله ها درولسوالی های این ولایت مواجه هستند.

والی هلمند از این قابله های تازه فارغ شده خواست تا برای مردم در ولسوالیها و دهگده ها این ولایت که به انان ضرورت دارند کمک کنند.

از سوی دیگر شماری ازقا بله هایکه تازه سند فراغت بدست اورده اند میگویند که انان اماده اند تا برای مردم درولسوالی ها که مردم به انان ضرورت دارند خدمت کنند.

بنا بر امار های رسمی درافغانستان هنوز هم از صد هزار زن در زمان ولادت 600 تن انان دراثر عوامل مختلف ازجمله عدم دسترسی با خدمات صحی ازبین می روند.

هیچ نظری موجود نیست: