۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

پنج شورشی درشمال هلمند کشته شدند.

در اثر دو عملیات جداگانه نظامی که از سوی نیروهای مشترک شب گذشته در ولایت هلمند راه اندازی شده، دست کم پنج شورشی کشته شده اند.
دفتر مطبوعاتولایت هلمند بانشرخبرنامه گفته است که در این عملیات به نظامیان و غیرنظامیان هیچ آسیبی وارد نشده است.
دفتر مطبوعاتولایت هلمند گفت در عملیاتی که شب گذشته(جمعه شب) از سوی نیروهای مشترک در منطقه قلعه گز ولسوالی گرشک راه اندازی شده بود، جهانگیر یک فرمانده محلی مخالفان مسلح دولت و یک تن از همکارانش کشته شدند.
به گفته دفتر مطبوعاتی هلمند این عملیات به هدف از بین بردن یک مرکز فرماندهی شورشیان در ولسوالی گرشک راه اندازی شده بود.
این درحالیست که روز جمعه طالبان مسلح در این ولسوالی پسر ده ساله یک فرمانده پولیس محلی را ربودند و در کمتر از بیست و چهار ساعت او را به دار آویختند.
دفتر رسانه های هلمند روز گذشته گفت که شورشیان در بدل رهایی این کودک خواستار تحویل دهی فرمانده پولیس محلی با یک وسیله نقلیه پولیس شده بودند که با خود داری از این درخواست، این کودک از سوی آنان کشته شد.
این رویداد تنها سه روز پس از آن رخ می دهد که مسوولیت های امنیتی شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند روز پنجشنبه هفته گذشته به نیروهای داخلی واگذار شد.
در یک عملیات مشترک دیگر که شب گذشته در ولسوالی سنگین ولایت هلمند راه اندازی شده، نیز سه شورشی دیگر به نام های فیضانی، فاروقی و ملا ستار از پادر آمده و سه تن دیگر آنان دستگیر شده اند.
ولسوالی سنگین که در شمال هلمند واقع است،‌ یکی از پناهگاه ها و مراکز اصلی فعالیت شورشیان و گروه های مرتبط با قاچاق و تولید مواد مخدر به حساب می آید.
با آنکه نیروهای نظامی بریتانیا از سال 2006 برای چهارسال مسوول تأمین امنیت این ولسوالی بودند، اما بیشترین تلفات به این نیروها در سنگین وارد شد.
با این حال سنگین همچنان یکی از مناطق نا آرام در هلمند به حساب می آید. ولسوالی گرشک نیز یکی دیگر از مناطق نا آرام هلمند شمرده می شود.
طالبان و دیگر گروه های شورشی تلاش دارند تا برنامه واگذاری مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان را با چالش روبرو کنند، اما مقام ها در دولت تأکید دارند که این برنامه با موفقیت به پیش می رود.

هیچ نظری موجود نیست: