۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

حمله انتحاری در هلمند منجر به کشته شدن دستکم 10 تن شد



یک حمله انتحاری در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، حداقل 10 تن را کشته است.
فرمانده امنیه هلمند گفته است، در این انفجار بیش ازیازده نفر دیگر زخمی شده اند که اکثریت آنان ماموران پلیس هستند.
فرد مهاجم، که سوار بریک موتر بمبگذاری شده بود ، موتر حامل خود را در نزدیکی یک پاسگاه نیروهای امنیتی منفجر کرده است.
این دومین انفجار مرگبار در هلمند ظرف روزهای اخیر است.
روز جمعه یک موتر مسافربری که به مقصد لشکرگاه حرکت کرده بود، در ولسوالی نهر السراج این ولایت با یک بمب کنار جاده ای برخورد کرد و تمامی شانزده سرنشین آن کشته شدند.
اما امروز شهر لشکرگاه شاهد خونین ترین روز هستند که بعد از انتقال مسئولیت امنیتی که دو هفته بیش به نیروهای داخلی واگذار شد ، به وقوع می پیوستد.
یک حمله کننده انتحاری که مواد انفجاری قوی را در موتر حامل خود جابه جا کرده بود، حوالی ساعت نه بامداد امروز ‌ ساختمان قطعه ریزف پولیس را در نزدیکی قوماندانی امنیه ولایت هلمند هدف قرار داد.


محمدحکیم انگارفرمانده امنیه هلمند به رسانه ها گفت که در اثر این حمله، دست کم ده تن جان باخته و یازده تن دیگر زخمی شده اند.
به گفته فرمانده امنیه هلمند‌،‌ اکثر قربانیان حمله انتحاری در قطعه ریزف پولیس در شهر لشکرگاه، نظامیان بوده اند، اما یک طفل ده ساله نیز در کشته شده گان وجود دارد.

حمله کننده انتحاری موتر حامل خود را تا در ورودی این نهاد امنیتی رسانده و دو موتر پولیس را کاملاً تخریب کرده که تمامی سرنشینان ان جان خود را از دست داده اند.

قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی گروه طالبان به رسانه ها معرفی میکند مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته اما گفته است که شخص انتحار کننده محمد گل نام داشت وحد اقل 17 مامورپولیس راکشته ویازده تن دیگر را زخمی نموده است.
حمله امروز در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند در حالی به وقوع می پیوندد که حدود ده روز پیش مسوولیت تأمین امنیت این شهر از نیروهای ناتو به نظامیان افغان واگذار شد.

این درحالیست که مقامات افغان قبلا اظهار داشته بود که گروه های شورشی،بعد از انتقال پروسه امنیتی هفت مناطق افغانستان برای وارد کردن فشار به دولت افغانستان، این مناطق را بیشتر مورد حمله قرار می دهند.

هیچ نظری موجود نیست: