۱۳۹۰ مرداد ۵, چهارشنبه

خشونت های تازه درهلمند 26 کشته و 11 زخمی برجا گذاشت .



دفتر رسانه های ولایت هلمند با نشر خبرنامه گفته است ، که روز دوشنبه(25 جولای 2011) در چندین رویداد درولسوالی های نادعلی و موسی قلعه، در نتیجه خشونت ها بیش از 20 تن شورشی و 2 تن پولیس کشته شدند
از سوی دیگر به اثر انفجار ماین جاگزاری شده درولسوالی نوزاد 2 تن اطفال نیز جانهای خود را ازدست دادند.
در اثر یک رشته رویدادهای خشونت بار در مناطق مختلف ولایت هلمند ، دست کم 26 تن جانهای خود را از دست داده اند.
روز گزشته نخست در ولسوالی موسی قلعه این ولایت یک پوسته پولیس مورد هدف مخالفان مسلح دولت قرار گرفت.
دفتر مطبوعاتی ولایت هلمند با نشر خبر نامه گفته است که گروه مخالفان مسلح دولت شب گزشته بالای این پوسته یورش بوردند وبین پولیس وطالبان در گیری صورت گرفته است .
که درنتیجه زدو خورد 14 تن از گروه مخالفین کشته شدوهشت تن دیگر شان جراحت برداشتند.
در خبر نامه دفتر مطبوعاتی ولایت هلمند امده است که این حمله درمنطقه موسی زی ولسوالی موسی قلعه این ولایت به وقوع پیوسته است.
دفترمطبوعاتی هلمند گفته است که دراین زدوخورد دو تن پولیس نیز کشته شده است.
ازسوی دریک درگيرى دیگر که روزدوشنبه درمناطق لوى مانده ونرى مانده ولسوالى نادعلى ولايت هلمند بين پوليس ومخالفان مسلح دولت به ميان آمد، درنتيجه ى آن هشت تن ازمخالفان مسلح دولت کشته شده اند واجساد شان درميدان نبرد باقى مانده است.
به گفته دفترمطبوعاتی هلمند در اين درگيرى دوميل کلاشينکوف،دوميل ماشيندارپيکا،يک ميل شيشه کوف اودوپايله مخابره نیز بدست پوليس افتاده است.
به گفته دفتر رسانه های هلمند درين درگيرى سه پوليس نیز زخمی شده است.
ازطرف ديگر روزگزشته درمنطقه عليزى گل ولسوالى نوزاد ولايت هلمند دوطفل که بين ٩ و١٣سال عمرداشت به اثرانفجارماين که ازسوى مخالفان مسلح دولت جابجاشده بود به قتل رسیدند.
تا به حال گروه مخالفین دولت دراین مورد به رسانه ها چیزی نگفته اند اما قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی طالبان مسلح معرفی میکن د دریک تماس تلفونی گفته است که 9 تن از نیروهای خارجی را دریک حمله مسلحانه در ولسوالی های گرشک و موسی قلعه از پا دراورده اند.
به گفته قاری یوسف احمدی دراین نبرد 4 تانگ این نیروها را نیز ازبین برده اند.
ولایت هلمند یکی از مراکز اصلی نفوذ گروه های شورشی شمرده می شود که حدود دو سال پیش با ورود 30 هزار نظامی بیشتر امریکایی، عملیات گسترده نظامی در این ولایت به راه انداخته شد که بزرگترین عملیات از زمان آغاز ماموریت نیروهای خارجی در سال 2001 اعلام شد.
خشونت های تازه در هلمند در حالی رخ می دهد که یک هفته پیش مسوولیت تأمین امنیت شهر لشکرگاه مرکز این ولایت به نیروهای داخلی واگذار شد.
این درحالیست که به دلیل تهدید طالبان، شماری از شبکه های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه، خدمات خود را شب هنگام در این ولایت قطع می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: