۱۳۹۰ اسفند ۲۵, پنجشنبه

از وقوع دو حمله هراس افگنی در شهر لشکرگاه جلوگیری شد


موظفین کشفی ریاست امنیت ملی درهلمند از وقوع دو حمله هراس افکنی درشهر لشکرگاه جلو گیری کرده اند.
یک منبع امنیت ملی این ولایت که از ذکر هویتش خوداری کرد به رسانه ها گفته است که شورشیان یک فیر مرمی چهل میله را در منطقه صافیان لشکرگاه جاسازی کرده و می خواستند که بالای پی ار تی لشکرگاه شارت کنند که موظفین کشفی این اداره پلان شان را کشف وخنثی کردند.
این منبع امنیت ملی همچنان گفته است یک موتر ازنوع تونس را که برای اجرای حمله انتحاری به شکل ماهرانه یی ساخته شده بود نیز در منطقه بولان شهر لشکرگاه از سوی این نیروها کشف شده است.
منبع یاد شده گفته است که هراس افگنان بادی این موتر را برای جاسازی مواد منفجره قالب بندی کرده که به گفته منسوبین امنیت ملی صدها کیلوگرم مواد انفجاری رادر ان جاسازی نموده اند.
به گفته این منبع امنیت ملی این موتر از سوی ملامصطفی یک فرمانده گروپی شورشیان طالبان برای انجام حمله انتحاری در شهرلشکرگاه اماده شده بود.
این منبع گفته است که باپیوند دراین دو ریداد کدام کسی بازداشت نشده است.
در جریان یک ماه گذشته تحرکات شورشیان برای انجام حملات هراس افگنی و کارگزاری مواد انفجاری در شهرلشکرگاه و نواحی ان افزایش یافته است.
هفته پیش یک حمله کننده انتحاری کاروان موتر های تیم پی ارتی این ولایت را در شهرلشکرگاه اماج حمله قرار داد که در نتیجه هفت غیر نظامی را زخمی کرد.

هیچ نظری موجود نیست: