۱۳۹۰ اسفند ۲۵, پنجشنبه

21 تن مواد مخدر درهلمند حریق شد.



مسئولین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله امروز بیش از 21 تن مواد مخدر را که در مدت یک سال گذشته از نقاط مخلتف هلمند کشف وضبط شده بود، حریق کردند.
پیش ازچاشت امروز بیش از 21 تن مواد مخدر که درمدت یکسال توسط نیروهای امنیتی درهلمند بدست امده است حرق شد.
بازمحمد احمدی، معین مبارزه بامواد مخدر وزارت امورداخله که درراس هیئت به منظور حریق مواد مخدر به هلمند سفر کرده است
به رسانه ها گفته است که مواد مخدر حریق شده شامل 8 هزارکیلوگرام تریاک، 12 هزارکیلوگرم مواد جامد، یک هزاروششصد لیتر مواد مایع، 147 کیلوگرم هیرویین، 149 کیلوگرم کریستال، 21 کیلوگرم موروفین، 600 کیلوگرم چرس و 85 لیتر مشروبات الکولی بود که در حضور هییت ارگان های مختلف دولتی حریق شد.
اقای احمدی همچنان گفته است که در ارتباط با این مواد 254 قاچاقبر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده که شماری بعد از طی مراحل قانونی به حبس محکوم شده و دوسیه شماری دیگر در حال بررسی است".
با وجود انکه در چند سال گذشته حکومت دستاوردهای مهمی در بخش مبارزه با مواد مخدر در ولایت جنوبی هلمند داشته است اما هم اکنون نیز در حدود پنجاه درصد کل مواد مخدر جهان در این ولایت تولید می شود.
محمد گلاب منگل والی هلمند می گوید میزان کشت وتولید خشخاش در این ولایت نسبت به سه سال پیش 45 درصد کاهش یافته است.
اقای منگل گفته است در سال 2008 میلادی 103 هزارهکتار زمین در هلمند خشخاش کاشته شده بود، واکنون این میزان به 45 درصد کاهش یافته است .
اقای منگل همچنان گفته است که در ولایتی مثل هلمند کاهش 45 درصدی کشت مواد مخدر یک موفقیت بزرگ برای دولت به شمار می رود.
هم اکنون در بخش های از این ولایت که شورشیان فعالیت دارد خشخاش کاشته و تا دو ماه دیگر موسم شیره برداری از بوته های خشخاش اغاز می شود.
مقام های امنیتی می گوید شورشیان بمنظور سهمیه گرفتن از حاصلات خشخاش ،مسیر راه ها را ماین گذاری کرده وبا ایجاد ناامنی تلاش می کنند توجه نیروهای امنیتی را از تخریب کشتزارهای کوکنار دور نگه دارند.
معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله می گوید تا چند روز دیگر کمپاین تخریب کشتزارهای کوکنار در این ولایت راه اندازی می شود و دولت صرف توانایی تخریب بیش از دوهزار هکتار انرا دارد.
با این حساب در حدود 48 هزار هکتار خشخاش دیگر دور از دسترس حکومت به ثمر رسیده و بخش بزرگی ماشین جنگی شورشیان را برای سال های دیگر تمویل خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: