۱۳۹۰ بهمن ۷, جمعه

سفر معاون ومسئول کمیته تبلیغات شورای عالی صلح با وزیرحج واوقاف درهلمند.




ازاغاز برنامه صلح تاکنون درهلمند 70 تن ازمخالفین مسلح دولت بااین پروسه یکجا شده اند.

محمدگلاب منگل والی هلمند درحال این مطلب را اظهارداشت که معاون ومسئول کمیته تبلیغات شورای عالی صلح با وزیر حج و اوقاف درمراسم که به هدف بحث و گفتگو با علمای دینی و بزرگان قومی راجع به پیشرفت برنامه صلح دراین ولایت دایرشده بود اظهار داشت.

والی هلمند همچنان گفته است که پیشرفت های که باید درمورد صلح دراین ولایت صورت میگرفت تاحال صورت نگرفته است.

بانکه درولایت ناامن هلمند ازاغاز برنامه صلح تاکنون 70 تن با پروسه صلح یکجا شده اند اما والی هلمند این دست اورد شورای صلح را دراین ولایت ناچیز خوانده است.

محمدگلاب منگل والی هلمند درمراسم که با اشتراک فرهاد معاون شواری عالی صلح قاضی محمدامین وقاد مسئول کمیته تبلیغات داکتر محمدیوسف نیازی وزیر حج واوقاف وده ها تن ازعلما دینی وبزرگان قومی دراین ولایت دایرشده بود گفته است که انچه درمورد پیشرفت های صلح دراین ولایت توقع بود صورت نگرفته است.

والی هلمند همچنان گفته است که اکنون زمینه برای پیشرفت های صلح دراین ولایت مساعد است وباشماری ازگروهای شورشی درولسوالی های واشیر موسی قلعه سنگین ونوزاد تماس برقرار نمودند تا دست ازجنگ بردارند.

درهمین حال قاضی محمدامین وقاد مسئول کمیته تبلیغات شورای عالی صلح ازبزرگان قومی وعالمان دینی خواست تا با برنامه صلح دراین ولایت همکاری کنند..

اقای وقاد افزود که شورای عالی صلح مسئولیت تامین امنیت وایجاد زمینه کاری طالبان که با این برنامه یکجا میشوند را به عهده میگیرد.

وقاد همچنان از ان عده طالبان که به ضد دولت میجنگند تقاضا نموده است تا دست ازمخالفت برداشته وبه بازسازی وپیشرفت وطن خود سهم بگیرند.

این درحالیست که از جمله 70 تن ازمخالفین که از ابتدا اغاز برنامه صلح دراین ولایت با برنامه صلح یکجا شده اند دو تن از انان در انفجار ماین وحملات هراس افگنی درولسوالی های ناوه وسنگین این ولایت گشته شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: