۱۳۹۰ بهمن ۷, جمعه

یک حمله انتحاری در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، حداقل 35 کشته وزخمی برجای گزاشت.

محمد داوود احمدی سخنگوی والی هلمند گفته است، در این انفجار 31 تن زخمی شده 4تن دیگر کشته شده که اکثریت آنان مردم ملکی هستند.

فرد مهاجم، که سوار بریک موتر بمبگذاری شده بود ، موتر حامل خود را در نزدیکی ریاست معارف این ولایت بالای یک کاروان نیروهای خارجی منفجر کرده است.

این حملۀ انتحاری پیش از چاشت امروز"پنج شنبه 26 جنوری" در چهارراهی عدالت شهر لشکرگاه، جایی که ساختمان ولایت هلمند، دادگاه استیناف، ریاست معارف و شماری از مؤسسات خارجی موقعیت دارد، رخ داده است.

محمد داوود احمدی سخنگوی والی هلمند گفته است که فرد مهاجم، که سوار بریک موتر بمبگذاری از نوع کرولا شده بود که موتر حامل خود را در نزدیکی ریاست معارف این ولایت بالای یک کاروان نیروهای خارجی که از محل میگذشت منفجر کرده است.

اقای احمدی گفته است که دراین انفجار دست کم 4کشته و31 تن دیگر زخمی شده اند که دربین کشته وزخمی شده گان این حادثه سه خارجی با سه زن ویک کودک نیز شامل اند.

اقای احمدی همچنان افزوده است که در نتیجۀ این انفجار هفده موتر ملکی ودو عراده موترزره موتر نیروهای
خارجی کاملا تخریب شده و بیشترکشته وزخمی شده گان این حادثه سرنشینان این موترها بودند.

درهمین حال مسئولین ریاست معارف هلمند گفته اند که دست کم 15 تن ازکارمندان این ریاست نیز دراین حادثه جراحت برداشته اند.

یک داکتر شفاخانه بست هلمند که خواست از وی نام برده نشود گفته است که تاکنون اجساد 5 کشته و35 زخمی باین شفاخانه انتقال داده شده است.

قاری یوسف احمدی یک سخنگوی گروه شورشیان مسئولیت این حمله را عهده گرفته وگفته است که فرد انتحار کننده محمدعثمان نام داشت وباشنده همین ولایت بوده است.

حمله امروز درشهر لشکرگاه درحال صورت گرفت که یک جلسه امنیتی در ساختمان ولایت برگزار شده بود و نیروهای انگلیسی برای شرکت در جلسه به ساختمان ولایت نزدیک شده بودند.

مقام های محلی درهلمند این حمله را به شدت محکوم کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: