۱۳۹۰ بهمن ۷, جمعه

یک عملیات تازه در5 ولسوالی جنوبی هلمند وشماری از مناطق شهر لشکرگاه اغاز میگردد.



مقام های محلی درهلمند ازاغاز یک عملیات تصفیوی درپنج ولسوالی ولشکرگاه مرکزاین ولایت خبر داده اند.

دراین عملیات نیروهای امنیتی افغان تلاش می کنند تا شورشیان طالبان را از ولسوالی های مارجه گرشک نادعلی گرمسیر ناوه وازبعضی ساحات مربوط لشکرگاه مرکزهلمند بیرون برانند.

سمونوال کمال الدین شیرزی آمر امنیت قوماندانی امنیه هلمند به رسانه ها گفته است که این عملیات یک هفته قبل ازنواحی شهر لشکرگاه و ولسوالی گرشک این ولایت اغاز شده است.

سمونوال کمال الدین شیرزی آمر امنیت این ولایت گفته است که این عملیات درمناطق که مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان واگذار شده است به منظور پاکسازی ازوجود شورشیان انجام میگردد.

اقای شیرزی گفته است ساحات که ازوجود شورشیان پاکسازی میشود دران محلات پوسته های امنیتی پولیس ایجاد میگردد.


همچنان اقای شیرزی گفته است که دراین عملیات مقدارزیاد سلاح ومواد منفجره را نیز ازولسوالی گرشک بدست اورده اند.

درهمین حال دریک درگیری مسلحانه بین نیروهای پولیس ومخالفین مسلح دولت درمنطقه سرکار ولسوالی گرشک یک پولیس ویک تن از مخالفین مسلح دولت کشته شدند.

مقام های امنیتی درهلمند گفته اند که درگیری زمانی به وقوع پیوست که مخالفین مسلح دولت بالای یک پوسته امنیتی پولیس دراین منطقه یورش بردند.’

به گفته مسئولین امنیتی دراین درگیری مخالفین مسلح دولت ازمنطقه یاد شده فرار نمودند ویک جسد ازگروه شورشیان نیز درمیدان نبرد بجاه مانده است.

این درحالیست که ریاست امنیت ملی این ولایت نیز درنتیجه یک عملیات بیش از 10 میل سلاح مختلف النوع را با 30 کیلو تاریاک از ولسوالی گرشک ونادعلی بدست اوردند.

هیچ نظری موجود نیست: