۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

کشته شدن 7شورشی طالب به شمول یک شورشی پاکستانی درهلمند.




منسوبین ریاست امنیت ملی هلمند ازکشته شدن هفت شورشی طالب وبدست اوردن مقدار سلاح ومهمات دراین ولایت خبر داده اند.





یک منبع ریاست امنیت ملی این ولایت که خواست ازوی نام برده نشود به رسانه ها گفته است که شب گزشته درنتیجه یک عملیات شبانه نیروهای ویژه این اداره درولسوالی گرشک ، به شمول يک تبعه پاکستانی شش تن مخالفان مسلح دولت کشته شده اند.

در یک رویداد تازه در هلمند به شمول يک تبعه خارجى شش تن مخالفان مسلح دولت کشته شده اند.

یک منبع امنیت ملی این ولایت که خواست ازوی نام برده نشود به رسانه ها گفته یک عملیات شبانه که شب گذشته توسط نیروهای ویژه این اداره به یک پایگاه قوی شورشیان در منطقه میرمنداب ولسوالی گرشگ صورت گرفته هفت شورشی طالب به شمول یک شورشی پاکستانی کشته شده اند.

این منبع امنیت ملی افزوده است که در میان کشته شده گان چهار فرمانده مشهور شورشیان بنام های مولوی منصور،ملاعبدالرازق،ملاملوک و قومندان شکاری نیز شامل اند.

اداره امنیت ملی این عملیات را براساس معلومات مخفی بالای مرکز شورشیان در ولسوالی گرشک راه اندازی کرده است.

در این عملیات یک اندازه سلاح ومهمات که دران هفت میل کلاشنکوف، دومیل بم افگن و دوپایه مخابره شامل است بدست نیروهای امنیت ملی افتاده و پنج عراده موترسیکل نیزدر محل عملیات ازبین برده شده است.

هرچند دراین اواخیر ساحه فعالیت شورشیان در مناطق جنوب کشور تنگتر شده و نیروهای پلیس مرزی نیز در سرحد میان پاکستان و افغانستان جابجا شده اما حضور جنگجویان پاکستانی دربیشتراوقات در صفوف طالبان مشاهده شده است.

اداره امنیت ملی هلمند تایید کرده است که در عملیات شب گذشته یک تبعه پاکستانی را نیز در پایگاه شورشیان طالب در منطقه میرمنداب ولسوالی گرشک کشته است.

کارت هویت این جنگجوی پاکستانی که در اختیار اداره امنیت ملی قرار گرفته نشان می دهد که فرد کشته شده از منطقه چمن حوزه بلوچستان پاکستان است.

در این اواخر نیروهای امنیتی در هلمند بیشتر فرماندهان شورشیان را دراین ولایت هدف قرارمیدهند که این شیوه برای تامین امنیت وکاهش حضورشورشیان دراین ولایت موفق بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: