۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

عملیات تصفیوی که در ولسوالی نادعلی هلمند راه اندازی شده بود به پایان رسید.


این عملیات طی ده روز گذشته درمناطق لوی مانده، لوچک وسی ویک غربی ولسوالی نادعلی به منظور پاکسازی مخالفین راه اندازی شده بود.

دراین منطقه طی سالهای گذشته بازسازی صورت نگرفته است وهمچنان مکتب وکلینیک که ازقبل دراین مناطق وجود داشته توسط شورشیان تخریب شده است.

مردم این محل ازدولت می خواهد درمناطق شان درپهلوی امنیت بازسازی صورت گیرد.

مقام های محلی درهلمند گفته اند که این عملیات طی ده روز گذشته در مناطق 31 غربی ، لوی مانده و لوچک راه اندازی شده بود که درنتیجه ان 3 طالب مسلح ویک سرباز پولیس ملی کشته شده است .

لومړى څارن عمر جان حقمل، قومندان امنیه ولسوالی نادعلی این ولایت به رسانه ها گفته است

که دراین عملیات 42 حلقه ماین ، یک میل پیکا ، یک میل کلاشینکوف ، ده ها فیوز ماین و سه عراده موترسیکل را نیز بدست آورده اند.

فرمانده پلیس نادعلی می گوید هم اکنون جاده های این منطقه از وجود ماین ها پاکسازی شده و مردم می توانند به صورت عادی گشت وگزار نمایند.

عمر جا ن حقمل همچنان اگفته است که بمنظور تامین هرچه بهتر امنیت در این ساحه یک پوسته پلیس محلی نیز در این منطقه ایجاد نموده است.

در همین حال باشندگان این منطقه می گویند که به دستور طالبان به زمین های شان کوکنار کاشته و در صورتیکه کشت شان تخریب شود انان زیانمند خواهد شد.

این باشندگان می گویند که دولت در چند سال گذشته به انان توجه نکرده و انان از کمترین امکانات زندگی نیز بهره مند نیستند.

اما حبیب الله شملانی ، ولسوال نادعلی ضمن تایید مشکلات مردم در این منطقه گفته است که در اینده نزدیک برنامه های بازسازی در این مناطق اغاز خواهد شد.

ولسوالی نادعلی ازجمله ولسوالی های هلمند است که درپروسه دوم انتقال قرار دارد وانتظار می رود درآینده نزدیک مسولیت امنیتی این ولسوالی به نیروهای افغان واگذار می شود.

هیچ نظری موجود نیست: