۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

دادگاه استیناف هلمند ازحکم دادگاه ویژه انتخاباتی حمایت نمود.


دادگاه استیناف هلمند؛ حکم داداگاه ویژه انتخاباتی را مبنی بر حذف و جابجایی 62 تن از نمایندگان برحال پارلمان حمایت نمود.
مقام های عدلی و قضایی ولایت هلمند طی گردهمایی در مقر محکمه استیناف این ولایت از مقام های حکومتی ، نمایندگان پارلمان و دیگر نهادهای مربوط خواست که حکم محکمه اختصاصی را پذیرفته و به ان احترام کنند.
محمکه استیناف ولایت هلمند خواستار تطبیق حکم محکمه اختصاصی در رابط جنجال های انتخابات پارلمانی سال گذشته شد.
مقام های عدلی و قضایی ولایت هلمند امروز طی یک گردهمایی در مقر محکمه استیناف این ولایت از مقام های حکومتی ، نمایندگان پارلمان و دیگر نهادهای مربوط خواست که حکم محکمه اختصاصی را پذیرفته و به ان احترام کنند.
سیدحسین نجیبی، رییس محکمه استیناف ولایت هلمند می گوید که محکمه اختصاصی بر اساس قانون و شریعت تشکیل شده و حکم ان نیز شرعی وقانونی است.
رئیس دادگاه استیناف هلمند گفته است, که حکم دادگاه واجب التنفیظ است وباید عملی گردد.
مقام های قضایی هلمند می گویند که بعد از تحقیق هییت منصفه در ولایات ومحکمه اختصاصی در موجودیت دلایل و شواهد ثابت شده است که 62 تن از نامزدان با استفاده از تقلب به مجلس راه پیدا کرده اند.
رییس محکمه استیناف هلمند همچنان از نمایندگان مجلس خواست که حکم محکمه را پذیرفته و اعضای متقلب را از ولسی جرگه بیرون کنند.
وی همچنان گفته است که نپذیرفتن حکم محکمه باعث بی اعتباری قضا شده و در نهایت سبب سقوط حکومت و نظام خواهد شد.
تنشهای بوجود آمده میان قوای سه گانه کشور ,پس از آن به وقوع پیوست که دادگاه ویژه ٦٢ تن از نامزدان معترض را به کميسيون مستقل انتخابات معرفى کرد تا از آن طريق به پارلمان معرفى شوند که بر اين اساس، ٦٢ تن از اعضاى فعلى مجلس عضويت شان را از دست خواهند داد.

دادگاه استیناف ولایت هلمند در حالی حکم دادگاه ویژه انتخاباتی را درباره 62 نامزد نمایندگان تایید می کند که بعضی دادگاه های ولایات نیز ازاین تصمیم دادگاه ویژه انتخاباتی اعلام حمایت نموده اند.

هیچ نظری موجود نیست: