۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

یک حمله انتحاری در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، بیش از 25 تن را کشته وزخمی نموده است.


یک حمله انتحاری در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، بیش از 25 تن را کشته وزخمی نموده است.
محمد داوود احمدی سخنگوی والی هلمند گفته است، در این انفجار 4 فرد ملکی کشته و23 نفر دیگر زخمی شده اند که اکثرزخمی شده گان نیروهای اردوی ملی وپولیس ملی هستند.

فرد مهاجم، که سوار بریک موتر بمبگذاری شده بود ، موتر حامل خود را در نزدیکی دفتر کابل بانک که مردم ملکی ونظامیان برای دریافت معاشات شان امده جمع شده بودند منفجر کرده است.
پس از واگذاری مسوولیتهای امنیتی شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند به نیروهای افغان یکبار دیگر خشونت ها در این ولایت افزایش یافته است.

بعد ازانتقال مسئولیت امنیتی شهرلشکرگاه این سومین حمله انتحاری در هلمند ظرف روزهای اخیر است.
امروز شهر لشکرگاه بازهم شاهد خونین ترین روزاست که بعد از انتقال مسئولیت امنیتی به وقوع می پیوستد.

یک حمله کننده انتحاری که مواد انفجاری قوی را در موتر حامل خود جابه جا کرده بود، چاشت امروز‌ یک کاروان اردوی ملی را درنزدیکی دفتر کابل بانک شهر لشکرگاه هدف قرار داد.

محمدداوود احمدی سخنگوی والی هلمند به رسانه ها گفت که در اثر این حمله، دست کم 4 تن ازافراد ملکی جان باخته و 23 تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته احمدی ،‌ اکثر قربانیان حمله انتحاری امروز نظامیان بوده اند، اما دو طفل نیز در بین کشته شده گان وجود دارد.

حمله کننده انتحاری موتر حامل خود را در نزدیکی دفترکابل بانک رسانده و بیش از5 موتر را کاملاً تخریب کرده است.

قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی گروه طالبان به رسانه ها معرفی میکند مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته اما گفته است که شخص انتحار کننده محمد مبارز نام داشت وحد اقل 47 نظامیان راکشته و زخمی نموده است.

در یک ماه گذشته چندین حادثه امنیتی ناشی از حمله انتحاری، انفجار بمب های کار گذاری شده و حمله مسلحانه در این ولایت به وقوع پیوسته که در اثر ان دهها تن از نیروی امنیتی و غیرنظامیان کشته شده اند.
ساکنان این ولایت از افزایش خشونت ها در شهر لشکرگاه مرکزاین ولایت اظهار نگرانی می کنند.
به گفته آنان وضعیت امنیتی در این ولایت نسبت به دو ماه پیش وخیم تر شده است.

این درحالیست که فرمانده امنیه هلمند قبلا اظهار داشته بود که مخالفین مسلح دولت برای وارد کردن فشار به دولت افغانستان حملات خود را دراین اواخر افزایش خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست: