۱۳۹۰ مرداد ۲۱, جمعه

کشف وظبط 124 کیلوگرم تریاک در ولایت هلمند


پولیس مبارزه با مواد مخدرهلمند روز گزشته در ولسوالی ناوه این ولایت، حدود 124 کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کرده است.
محمدحکیم انگار فرمانده امنیه هلمند گفته است, که این مقدار مواد طی یک عملیات ویژه ازیک منزل مسکونی درمنطقه خسراباد ولسوالی ناوه بدست امده است.
ازسوی دیگر دریک حمله مسلحانه گروه مخالفین دولت بالای یک پوسته امنیتی دراین ولایت 5 تن پولیس کشته شدند.
ولایت هلمند بیشترین ساحه کشتزار تریاک را دارد که محصولات آن سالانه به چندین تن می رسد. بیشتر این مواد تولید شده در هلمند از سوی قاچاقبران مواد مخدر ومخالفین مسلح دولت به کشورهای خارج انتقال داده می شود.
اما درتازه ترین مورد پولیس مبارزه با مواد مخدر هلمند ازکشف وظبط 124 کیلو گرام تاریاک خبر داده است.
به گفته محمدحکیم انگارفرمانده امنیه این ولایت,این مقدار تاریاک روز گزشته طی یک عملیات ویژه ازمنطقه خسراباد ولسوالی ناوه این ولایت ازیک منزل مسکونی کشف وظبط گردیده است.
انگار افزود که به اتهام نگهداری این مقدار مواد یک تن نیزاز سوی پولیس بازداشت شده است.
ولایت هلمند در غرب کشور که از جمله ولایات نا امن کشور شمرده میشود, گفته می شود مخالفان مسلح از این وضع استفاده کرده و زمینه کشت وقاچاق مواد مخدر را به طور گسترده فراهم می کنند.
ازسوی دیگر دریک حمله مسلحانه گروه مخالفین دولت که بالای یک پوسته امنیتی در ولسوالی گرشک صورت گرفته است پنج پولیس جان خود را از دست داده اند.
این رویداد عصر دیروز در منطقه آب بازان ولسوالی گرشک رخ داده است.
محمدحکیم انگار قوماندان امنیه هلمند ضمن تائید این حادثه گفته است پوسته امنیتی که هدف حمله شورشیان قرار گرفته, برای تأمین امنیت آنتن شرکت های مخابراتی ایجاد شده بود.
اقای انگار افزود که درگیری عدود یک ساعت را دربرگرفته وبه گروه طالبان نیزصدمه وارد کرده اند.
این درحالیست که درماه گزشته نیز یک پوسته امنیتی پولیس دراین ولایت مورد حمله گروه مخالفین مسلح دولت قرار گرفت که 8 پولیس جان های خود را ازدست داد.

هیچ نظری موجود نیست: