۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

یک تعداد اشخاص وگروهای مسلح مخالف دولت بدون کدام اعلان درولایت هلمند به پروسه صلح پیوستند.



گلاب منگل ، والی هلمند گفته است که پس از تشکیل شورای عالی صلح در کشور گام های مهمی در راستای تحکیم صلح در هلمند برداشته شده است .
منگل گفته است شماری زیادی از گروپ ها و اشخاص مسلح مخالف دولت بدون اینکه عملا پیوستن شان به برنامه صلح را اعلان کنند ، از مخالفت با دولت دست کشیده و خانه نشین شده اند.
والی هلمند تایید کرده است که شماری از مخالفین مسلح دولت بخاطر بی کفایتی و برخورد بد دولتمردان در گذشته به صفوف مخالفین پیوسته اند .
رسانه ها از اکثر ولایات کشور تصاویری را به نشر سپرده اند که نشان می دهد گروه های مسلح مخالف دولت گروه گروه به برنامه صلح پیوسته و سلاح های شان را به نهاد های امنیتی می سپارند.
اما در ولایت هلمند چنین امری تا حال به مشاهده نرسیده است .
به گفته والی هلمند پس از تشکیل شورای عالی صلح شماری زیادی از گروه ها و اشخاص مسلح مخالف دولت ،بدون اعلان پیوستن شان به برنامه صلح از مخالفت با دولت دست کشیده و به زندگی عادی برگشته اند .
منگل علت عدم افشای نام این اشخاص توسط خودشان را ، موضوعات امنیتی دانسته و گفته است این اشخاص بنا بر دلایل امنیتی نخواسته اند نامشان فاش گردد .
والی هلمند همچنان گفته است شماری از مخالفین دولت بخاطر بی کفایتی و برخورد بد مقام های محلی در گذشته به صفوف شورشیان پیوسته اند .
به گفته منگل اداره هلمند تمام ان شرایط را مهیا می سازد تا مخالفین برای پیوستن به دولت باورمند شوند .
در همین حال محمد یعقوب احمدزی ، معین وزارت سرحدات و قبایل به هدف ترغیب سران قومی برای پیوستن به برنامه صلح به ولایت هلمند امده است .
احمدزی باز نگری دوسیه های زندانیان بگرام را یگ گام مهم در راستای تامین صلح در کشور دانسته است .
او همچنان گفته است که با نیروهای بین المللی به توافق رسیده تا دست به عملیات های خودسرانه نبرده و در هماهنگی با مقام های محلی عملیات های تصفوی را راه اندازی نمایند .
معین وزارت سرحدات وقبایل گفته است که پیام صلح را به تمام ولایات کشور میرساند .
از سوی هم والی هلمند گفته است که در اینده نزدیک شورای ولایتی تحکیم صلح در هلمند به کار اغاز می نماید .
او گفته است که دولت در نظر دارد برای افرادی که به برنامه صلح می پیوندد فرصت های شغلی ایجاد کرده و امنیت انان را تامین نماید .

هیچ نظری موجود نیست: