۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

آغاز استخدام پلیس محلی در ولایت هلمند.



جنرال ریچارد ملز فرمانده نیروهای ناتو در زون جنوب غرب کشور گفته است که پلیس محلی را تحت نظارت جدی قرار داده و از تبدیل شدن انان به ملیشه جلوگیری خواهد کرد .
پیشتر تشکیل پلیس محلی به بروز نگرانی در باره احتمال سواستفاده از سلاح وتجهیراتی که پلیس در اختیار انان قرار می دهد شده بود .
در همین حال ولسوال مارجه گفته است با وجود انکه مسولیت تجهیز و حمایت پلیس محلی به عهده وزارت داخله است اما تا کنون این وزارت هیچ کمکی به پلیس محلی مارجه نکرده است .
پس از توافق دولت با نیروهای خارجی به هدف ایجاد پلیس محلی ، در نخستین مرحله از این برنامه در ولسوالی مارجه نیز پلیس محلی استخدام شد.
در همان اول کار نگرانی های در رابطه به سواستفاده از سلاح های دست داشته ی این نیروها توسط جنگ سالاران و افراد زورمند وجود داشت .
اما به تازه گی جنرال ریچارد ملز، فرمانده نیروهای ناتو در زون جنوب غرب کشورضمن حمایت از ایجاد پلیس محلی گفته است، نمی گذارد این نیروها به ملیشه تبدیل شده و در اختیار جنگ سالاران قرار گیرد .

فرمانده نيروهاي ناتو در جنوب افغانستان علاوه کرد، پوليس محلي در قالب نيروهاي امنيتي کار مي کند، اما اجازه فعاليت در خارج از روستاهاي تعيين شده به آنها داده نمي شود.
او همچنان گفته که قرار است پوليس محلي بعد از دو سال به صفوف اردو و پليس ملي جذب گردند .
پيش از اين گفته مي شد، رييس جمهور کرزي تحت فشار نيروهاي بين المللي حاضر به ايجاد پوليس محلي شده است. اما جنرال ملز گفت، رييس جمهور کرزي از ايجاد پوليس محلي خوشحال بوده و از آن حمايت مي کند .
در همین حال عبدالمطلب مجبور، ولسوال مارجه گفته است با وجود انکه مسولیت تجهیز پلیس محلی به عهده وزارت امور داخله است اما تاکنون این وزارت هیچ اقدامی در راستا انجام نداده است .

هیچ نظری موجود نیست: