۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

کشته شدن رئیس کمیسون طالبان درولسوالی نادعلی ولایت هلمند!

مقام های محلی ولایت هلمند از کشته شدن یک فرمانده گروه طالبان در این ولایت خبر داده است .
دفتر مطبوعاتی هلمند با نشر خبرنامه گفته است ، که روز گذشته مولوی ولی محمد رئیس کمیسون گروه طالبان درنادعلی ، در نتیجه یک عملیات هوایی نیروهای بین المللی دراین ولسوالی کشته شده است .

هدف قرار دادن فرماندهان طالب، تاکتیکی که نیروهای افغان وبین المللی در هلمند به هدف مبارزه با شورشیان در این اواخر بیشتر کارمی گیرند.
به باوراگاهان ،این شیوه در تضعیف شورشیان طالب دراین ولایت موفق بوده است.
یک تن ازکارشناس امور نظامی می گوید که یکی از راه های کامیابی نیروهای بین المللی در جنگ افغانستان، از بین بردن فرماندهان شورشیان طالب بوده می تواند.
به باور اگاهان با این شیوه با استفاده از عساکر و هزینه کمتر، به اسانی ماشین جنگی طالبان از بین میرود .
در تازه ترین مورد، یک قوماندان محلی طالبان بنام مولوی ولی محمد در نتنیجه یک عملیات نیروهای هوایی ایساف درولسوالی نادعلی کشته شده است .
دفتر مطبوعاتی هلمند با نشر خبرنامه گفته است که این قوماندان طالب رئیس کمیسون طالبان دراین ولسوالی بوده . ومسئولیت جمع اوری عایدات وسازماندهی گروه طالبان را نیز به عهده داشته است.
مقام های محلی گفته است که فرمانده کشته شده طالب در کارگذاری ماین های کنارجاده یی و حملات هراس افگنی در ولسوالی نادعلی ومارجه دست داشته است .
گروه طالبان مسلح بعد از ازدست دادن ولسوالی موسی قلعه که یکی از اساسی ترین مراکز طالبان دران زمان به شمار میرفت ، یک اداره را بنام کمیسون در سطح هر ولسوالی این ولایت دایر نمود که تمام فعالیت های این گروه در سطح ولسوالی از طریق این کمیسون رهبری گردد.
روزگزشته نیز دفتر مطبوعاتی ولایت هلمند ضمن نشر خبرنامه از کشته شدن یک فرمانده دیگر طالبان بنام ملا راکتی خبر داده بود.

هیچ نظری موجود نیست: