۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

انتقاد رئیس شورای ولایتی هلمند ازروسای سناء ومجلس:


هلمند ولایتی که در چند ماه گذشته تفریحگاه جذاب برای مقام های داخلی و خارجی تبدیل شده است .
خیلی ها امدند و رفتند ، رییس جمهور، معاون رییس جمهور، گوردن براون نخست وزیر سابق بریتانیا و اکثز سفیران ومقام های نظامی کشورهای غربی ، بعضی با پیام های امیدوارکننده و بعضی هم برای بررسی وضعیت این ولایت بعد از عملیات مشترک در مارجه ، اما دو فردی که هرگز به این ولایت نیامدند ، انهای اند که بیشتر خود را با مردم نزدیک می بینند ؛حضرت صبغت الله مجددی رییس مجلس سنا و یونس قانونی رییس ولسی جرگه .
رییس شورای ولایتی هلمند از صبغت الله مجددی و یونس قانونی روسای مجلس سنا و پارلمان انتقاد کرد .
محمدانورخان گفته است با وجودیکه انان از وضعیت موجود درهلمند اگاهی دارند اما طی پنج سال دوره کاری شورای ملی یکبار هم وضعیت هلمند را از نزدیک بررسی نکرده اند. انورخان که در محفل هماهنگی شورای ولایتی و ولسوالی ها سخن می گفت از بی تفاوتی این دو مقام نسبت به هلمند انتقاد کرد .
او گفته است در حالیکه اعضای مجلس سنای امریکا و بریتانیا به افغانستان امده و وضعیت را بررسی می کنند اما روسای شورای ملی نسبت به مردم شان بی تفاوت است .
حال که دید وبازدید مقام ها از این ولایت تا اندازه ی فروکش کرده رییس شورای ولایتی این دو مقام را به بی توجهی نسبت به هلمند متهم می کند .
او می گوید حتا کشوراستونیا که دوصد سرباز در هلمند دارند نمایندگان شان امده وضعیت هلمند را بررسی می کنند ،اما شورای ملی که خود را خانه ملت و نمایندگان مردم می خوانند از مردم شان بی خبرند.
رییس شورای ولایتی در محفل هماهنگی شوراهای ولایتی و ولسوالی ها از کسانی نیز انتقاد کرد که به نمایندگی از شوراهای محلی این ولایت ، وضعیت هلمند را بحرانی به نمایش می گذارند .

هیچ نظری موجود نیست: