۱۳۹۱ شهریور ۴, شنبه

بازداشت 5 شورشی وکشف وظبط ده ها میل سلاح سبک وسنگین توسط امنیت ملی درهلمند.

 امنیت ملی درهلمند می گویند که این دو تبع پاکستانی مسئول پخش شب نامه ها
وسوگند نامه های تشویقی برای شورشیان بوده اند.

ریاست امنیت ملی هلمند درنتیجه چندین عملیات که در4ولسوالی های این ولایت انجام نموده اندبه شمول 2 تبع پاکستانی 5شورشی را بابیش از ده ها میل سلاح مختلف النوع دراین ولایت دستگیرنموده است.

دفتر رسانه های این اداره با نشر خبرنامه ی می گوید که این عملیات درایام عید درولسوالی های مارجه نادعلی نهرالسراج وشهرلشکرگاه انجام شده است.
به گفته دفتر رسانه های این ریاست دربین دستگیر شده گان یک فرمانده ده نفری گروه طالبان با یک قاچاقبرموادمخدر واکمال کننده گروه طالبان نیر شامل اند.
منسوبین کشفی ریاست امنیت ملی هلمند درنتیجه عملیات که درجریان هفته گذشته درنقاط مختلف این ولایت انجام داده اندبه شمول دوطالب پاکستانی 5 شورشی دستگیر شده اند.
یک منبع ریاست امنیت ملی این ولایت می گوید که این دو تبع پاکستانی مسئول پخش شب نامه ها وسوگندنامه های تشویقی برای شورشیان بودند وازمدت ها باین سو دراین ولایت فعالیت داشتند.
به گفته این منبع این دو فرد دو روز پیش همراه با شب نامه ها ,اسناد وتذکره های جعلی ازیک سلمانی دستگیر شدند.
درهمین حال درنتیجه یک عملیات دیگر که ازسوی منسوبین این اداره درولسوالی های مارجه نادعلی ونهرالسراج این ولایت انجام شده بیش از ده ها میل سلاح سبک وسنگین را کشف وبدست اورده اند.
به گفته مسئولین دراین اداره دراین عملیات 3 حلقه ماین یک عراده موتر کرولا را با یک عراده موتر سیکل را نیز بدست اورده اند.
ازسوی دیگر یک منبع دراین اداره می گوید که یک تن قاچاقبر مواد مخدر واکمال کننده گروه طالبان ویک فرمانده ده نفری این گروه را نیز با 150 کیلو گرام تاریاک دستگیرنموده اند.
این درحالیست که مسئولین امنیتی درهلمند قبلا اظهار داشته بودند که دربیشتر اعمال تروریستی و ایجاد نامنی ها دراین ولایت قاچاقبران مواد مخدر دست دارند.

هیچ نظری موجود نیست: