۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

شورشیان طالبان 17 غیرنظامی به شمول دو زن را در ولایت هلمند سر بریدند.

در دو موارد جداگانه درهلمند 27 تن کشته و4 تن دیگر زخمی شده اند.

در رویداد نخست شورشیان طالبان 17 غیرنظامی را در ولسوالی موسی قلعه سر بریدند.
نعمت الله صمیم ولسوال موسی قلعه می گوید که این حادثه در منطقه زمینداور زمانی رخ داد که مردم در یک محفل موسیقی محلی شرکت کرده بودند وزمانیکه طالبان از این موضوع اگاه شدند به انجا حمله کرده، دو زن و 15 مرد را سر بریدند.
اما داود احمدی سخنگوی والی هلمند می گوید تاکنون علت وانگیزه این حادثه روشن نیست و ارگان های کشفی روی این موضوع تحقیق می کند.
این سربازان دراثر توطیه دشمن نه بلکه درحمله تهاجمی مخالفین
 کشته شده اند.
به گفته سخنگوی والی هلمند، این منطقه تحت کنترول طالبان قرار دارد و دسترسی به جزییات این رویداد زمان گیر است.
اقای احمدی میگوید شایعاتی وجود دارد که این افراد با دولت همکار بودند و یا می خواستند علیه طالبان قیام کنند اما باانهم هیچ کدام از این شایعات را تایید نمی کند.
در همین حال در یک رویداد دیگر  10 سرباز اردوی ملی در نتیجه حمله شورشیان مسلح بر یک پایگاه نظامی در منطقه گورازان ولسوالی واشیر این ولایت کشته شدند.
پیشتر گزارش های از قول مقام های محلی نشر شده بود که این سربازان در اثر یک توطیه داخلی کشته شده و پنج تن از سربازان اردوی ملی با سلاح های شان مفقود شده اند.
 اما سخنگوی والی هلمند می گوید که این سربازان در اثر توطیه دشمن نه ، بلکه در حمله تهاجمی شورشیان بریک پایگاه نظامی، کشته و زخمی شده اند.
به باور سخنگوی والی هلمند در چنین حملاتی گروه های مختلف از جمله مافیایی مواد مخدر نیز دست دارند.
این درحالیست که یک ونیم ماه پیش نیز 9 سرباز اردوی ملی در همین منطقه در اثر حمله شورشیان مسلح بر یک پایگاه نظامی کشته شدند.

هیچ نظری موجود نیست: