۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

تظاهرات وازبین بردن انتن های شبکه های مخابراتی درهلمند.


در حالیکه مردم در سایر نقاط کشور بر ضد اقدام کشیش امریکایی در رابطه به سوختاندن قران مظاهره می کنند اما در هلمند ؛ ساکنان این ولایت در واکنش به قطع تلفن های همراه تظاهرات کردند.
انان در اقدامی در شهرلشکرگاه ، دو انتن مخابراتی این شرکت ها را تخریب و تهدید کردند در صورتیکه بصورت مداوم به فعالیت شان ادامه ندهند تمام انتن های مخابراتی را دراین ولایت تخریب می کنند.
هم اکنون شبکه های مخابراتی تنها 6 ساعت از شبانه روز خدمات ارایه می کنند.
این ها ساکنان خشمگین شهرلشکر گاه هستند که بخاطر قطع شبکه های مخابراتی ، تصمیم گرفته اند انتن های این شبکه ها را تخریب کنند.
انان گفته اند که صبر و حوصله مردم لبریز شده و دیگر تحمل انتن های غیر فعال را ندارند.
مظاهره کنندگان تهدید کردند در صورتیکه این شبکه ها فعالیت شان را دوباره و بصورت 24 ساعته اغاز نکنند مردم تمام انتن های مخابراتی این شرکت را در سطح ولایت تخریب خواهند کرد.
هم اکنون شبکه های مخابراتی درهلمند تنها 6 ساعت از شبانه روز فعالیت می کنند.
در همین گلاب منگل والی هلمند گفته است که نیروهای امنیتی حاضراست تا در تمام نقاط این ولایت امنیت انتن های مخابراتی را تامین کنند .
منگل گفت که هیچگونه مشکل امنیتی در برابر فعالیت این شرکت ها در هلمند وجود ندارد و اگر بازهم شبکه های مخابراتی به فعالیت شان ادامه ندهند با برخورد جدی دولت روبرو خواهد شد..
شرکت های مخابراتی عصر روز دوم حمل در پی تهدید طالبان فعالیت خود را در ولایت هلمند متوقف کردند.
اما 5 روز قبل دوباره روزانه برای 6 ساعت اجازه فعالیت یافت .
گروه مخالف دولت یک هفته پیش 3 آنتن شرکت مخابراتی افغان بیسیم، دو آنتن شرکت مخابراتی روشن، یک آنتن از شرکت اتصالات و یک آنتن از شرکت ام تی ان را دراین ولایت از بین برده است.
با ان هم مسئولین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی قبلا گفته بود که تهدیدات منهدم سازی آنتن های برخی از شبکه های مخابراتی از دو هفته به این سو نه تنها در قسمت های ولایات جنوبی بلکه دربرخی از ولایات مرکزی مانند غزنی و وردک نیز موجود است.

هیچ نظری موجود نیست: