۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

درولسوالی کجکی صرف 60 تن پلیس برای تامین امنیت وجود دارد.


ولسوالی کجکی یکی ازمهم ترین ولسوالی های هلمند به حساب میرود که به گفته فرمانده امنیه هلمند ،تنها 60 تن پلیس برای تامین امنیت دراین ولسوالی مستقراند.
عبدالحکیم انگارقومندان امنیه هلمند که برای بررسی وضعیت امنیتی به این ولسوالی سفر کرده است ،وضعیت امنیتی را دراین ولسوالی نسبت به گذشته مثبت خوانده است .
درولسوالی کجکی یکی ازجمله مهم ترین سد های کشور که بنام سد کجکی یاد میشود نیزدراین ولسوالی موقعیت دارد.

دوسال قبل مرکزاین ولسوالی در تصرف گروه طالبان قرار داشت ، اما حال که مرکز این ولسوالی درتصرف دولت قراردارد هیچ شخصی دیده نمیشود که برای خریدوفروش دربازارولسوالی مراجعه کنند ، بازار این ولسوالی بیش از پنجصد دوکان دارد اما یکی از دوکانها بروی مردم باز نیست هیچ مکتبی وجود ندارد هیچ کلینیکی نیست که مردم برای تداوی مریضان خود دراانجا مراجعه کند.زیرا درجائیکه مردم محلی حضورگسترده دارند انجا طالبان حکومت میکنند وطالبان مردم را نمیگذارند تا به منطقه که زیر تصرف دولت قرار دارد مراجعه کند.
عبدالحکیم انگارقومندان امنیه هلمند که برای بررسی وضعیت امنیتی به این ولسوالی سفر کرده است ، وضعیت امنیتی را دراین ولسوالی نسبت به گذشته مثبت خوانده است.
انگار میگوید دولت درنظر دارد تا درچند ماه اینده ساحات امنیتی را دراین ولسوالی وسعت دهد.
قوماندان گفته است که فعلا دراین ولسوالی 60 تن پلیس برای تامین امنیت وجود دارد وبزودی تعداد صفوف پلیس دراین ولسوالی بیشتر خواهد شد.
در همین حال شماری از باشندگان کجکی از ناامنی ها در روستاها این ولسوالی شکایت دارند .
حاجی احمدالله یکی ازمامورین استیشن برق کجکی که درمنطقه تحت تصرف طالبان زنده گی میکند میگوید
اینجا هرشب جنگ است وی گفته است حتا به دلیل نا امنی ها مردم نمیتوانند بالای زمین های شان کار کنند.
یک باشنده دیگر این ولسوالی که از گرفتن نامش خود داری کرد گفت راه مواصلاتی از انجا تا مرکز لشکرگاه مسدود میباشد راه ها توسط طالبان مسلح ماین گذاری شده است انان حتا نمیتوانند برای تداوی مریضانشان به مرکزبروند.

ولسوالی کجکی یکی ازجمله مهم ترین ولسوالی های هلمند به حساب میرود که سد کجکی نیز دراین ولسوالی موقعیت دارد وازشهرت فراوانی برخورداراست، ولی حال استیشن برق کجکی ضرفیت تولید 28 میگاوات برق را دارد که 10 میگا وات برق سهمیه برای ولسوالی های زیر تصرف طالبان میباشد که به گفته مسئولین پول مصرفیه برق توسط طالبان جمع آوری میشود.
.

هیچ نظری موجود نیست: