۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

مقام های محلی ولایت هلمند از بازداشت چندین تن از قوماندانان محلی طالبان در این ولایت خبر داده است .


دفتر مطبوعاتی هلمند با نشر خبرنامه گفته است که روز گذشته ملا یونس قوماندان محلی طالبان در نتیجه عملیات مشترک در ولسوالی نادعلی کشته شده است .
در همین حال ریاست امنیت ملی این ولایت نیز طی پانزده روز گذشته دستاورد های داشته است این چندین قوماندانان مشهور طالبان است که در هلمند مورد هدف قرار گرفته شده اند .
دفتر مطبوعاتی ولایت هلمند با نشرخبرنامه گفته است که یک قوماندان مشهور گروه طالبان بنام ملا یونس روز گذشته دریک عملیات مشترک در ولسوالی نادعلی کشته شده است .
چندی قبل ملا یونس از سوی شورای کویته بجای ملا محمود قوماندان دیگر این گروه تعین شده بود .
در این خبرنامه نیزامده است که سه تن از قوماندانان مشهور این گروه در جریان این عملیات بازداشت شده است .
ملا عبدالصمد مشهور به شفا ، ملاسلطان محمد و ملا دادمحمد افرادی اند که در خبرنامه از ان به عنوان قوماندانان بازداشت شده نام برده شده است .
ازسوء دیگر ریاست امنیت ملی این ولایت نیز از بازداشت دو تن به اتهام حملات هراس افگنی خبر داده است .
دگروال محمود معاون ریاست امنیت ملی هلمند می گوید یک قوماندان گروه ملاخاکسار را در ولسوالی ناوه این ولایت بازداشت کرده اند .
به گفته دگروال محمود این قوماندان گروه طالبان درحملات هراس افگنی و جاگذاری ماین های کنارجاده یی در ولسوالی های نادعلی و مارجه دست داشت است .
معاون ریاست امنیت ملی این ولایت گفته است که در چند روز گذشته در نتیجه یک سلسله عملیات ها ، ده میل کلاشنکوف ، دو میل راکت انداز، بیست وپنج پایه مخابره ، شماری فیوزهای انفجاری و سه عراده موترسایکل را نیز بدست اورده است.
این تجهیزات بیشتر برای اخلال پروسه انتخابات از سوی طالبان مسلح جابجا شده بود که منسوبین امنیت ملی هلمند موفق به کشف ان شده است
.

هیچ نظری موجود نیست: